學習做個「Content Creator」

Posted by

由上個週末同家長及小朋友嘅對話講起。

我:「最近有無睇你個女最新嘅YouTube片?」
家長:「佢哋唔俾我睇呀!」
我:「唔洗擔心,我訂閱咗佢哋嘅頻道,我show俾你睇。」

我:「最近有沒有upload新片?」
妹妹:「我最近無做,姐姐就有。」
姐姐:「係,早兩日upload咗。」

我鍾意同學生傾計,間唔中問下佢哋呢排玩緊咩game、睇緊咩動漫、關注緊邊個YouTuber或者有咩其他嘢玩。一次機緣巧合嘅情況下,知道佢哋有自己嘅YouTube channel,仲已經做咗一段時間。咁我當然去了解下啦,好快就搵到佢哋個channel同埋subscribe埋,又好快咁望望佢哋啲片,睇下內容講咩主題居多,之後問佢哋用咩software剪片。

有次家長仲話姐姐幫佢公司整咗條short product demo video,而家嘅小朋友真係唔可以睇小。時代唔同,科技發達,資訊流通,有心學一樣嘢,要掌握基本入門操作,網絡世界實在太多教學。大人會成日用無時間黎做籍口,但係小朋友如果motivation夠,自己會去YouTube睇教學搵答案,分分鐘仲快過你(無「同我」,因為我呢方面係非常有自信嘅)。

想當年...

大家由開始睇靜態網頁(static website),去到Web 2.0時代,各大網站開始俾用家去upload自己嘅content(好似Xanga咁)再去到Facebook同埋Instagram呢啲平台俾全世界end user自由互動,一切都係基於兩個字:「分享」。可能你會分享你嘅時間俾你身邊嘅人,或者分享你一少部分嘅財富俾有需要嘅人同埋慈善團體,互聯網發展得咁成熟,而家仲一直繼續發展落去嘅原因,就係因為我哋好熱衷地去「分享資訊」。

資訊何來?當然要先問問自己。

大家每日有無create過任何content放上各大網絡平台?一個Facebook post、一張IG靚相、一個YouTube channel嘅留言、甚至Discord group嘅conversation,都係由大家每日創造出黎,而呢啲資訊就好似係養份咁支撐住互聯網世界嘅運作。

身邊嘅家長朋友應該聽到我呢兩年講唔少,叫你同你小朋友多啲拍片,介紹自己做嘅project、介紹好玩嘅game、或者自己做簡單教學短片。而我亦會繼續講落去...

點解?兩大重點。

  • AI(人工智能):要訓練一個好嘅AI model,係需要大量data。Data format不限於文字,仲可以係圖片、聲音檔同埋影片。AI而家嘅發展同埋應用仲係算好早期,我哋見到嘅都係「弱人工智能」;
  • Metaverse(元宇宙):資訊流通將會變得更實在更具體化,虛擬世界會逐步入侵我哋真實世界嘅生活,到時幾乎所有資訊都係Internet嘅一部分,用另一個角度講,即係要將好多內容電子化。

我一直鼓勵小朋友由細開始學做content,讓呢件事變成生活嘅一部分。「資訊分享」唔屬於學校功課、亦都唔係為咗人哋而做,反而係隨心地同身邊嘅人分享知識、見聞或者感受。當你喺互聯網世界得到認可,甚至掌聲,咁就係成功嘅開始。

我相信「content creator」時代會主宰互聯網發展一段好長嘅時間。呢刻00後已經帶住成個internet嘅風向,我哋都要向新一代了解多啲佢哋嘅諗法同埋興趣,咁先叫做跟得上潮流。

如果你小朋友係RoboCode嘅學生,而佢哋又有自己嘅YouTube channel,記得話我知。因為我會subscribe晒我學生嘅channel,同埋,我真係會睇佢哋啲片嘅。

唔知你又知唔知,我都好努力做緊content呢?要鼓勵我啲學生去做content creator,我都以身作則,做俾大家睇。可以參考之餘,遇到困難又可以同我傾吓。

最後,如果你睇晒呢篇文,而又未subscribe我個YouTube channel,快subscribe!開始講元宇宙概念啦!
傳送門:https://www.youtube.com/drjackeiwong/

————————————————–
Facebook: https://www.facebook.com/drjackeiwong/
Instagram: https://www.instagram.com/drjackeiwong/
YouTube: https://www.youtube.com/drjackeiwong/
Website: https://drjackeiwong.com/